Jag överlevde - utan valium! =)

Vaknade i morse och kände mig lite nervös inför dagens hoppträning. Nervositteten höll sedan i sig till efter att hoppträningen var slut. Jennie var dock lika cool som vanligt. Påstod hon. Jag tyckte mig trots allt ana en viss pirrighet när det blev hennes tur att ta sig över hindren. Dagens resultat blev endast två avsittningar varav den ena egentligen inte räknas för Jennie klev helt enkelt av Nettan innan hon kastade sig åt sidan för att bli av med sin ryttare. Men sedan gick det faktiskt riktigt, riktigt bra! Det sista de gjorde var att rida en bana med 12 språng där den sista var en i mina ögon jättebreeeed och JÄTTEhög oxer, typ 80 cm... =) Men min skrutta styrde rätt på, Nettan spetsade öronen och såg lycklig och avslappnad ut och hoppade över som om hon aldrig gjort annat. Taxeringen mellan en del hinder lämnade väl en del i övrigt att önska men jag var bara glad att hästen hoppade och att Jennie satt kvar och överlevde. Känns som om vi passerat en milstolpe ídag på något sätt. Härligt.

Nu har jag varit och handlat, ska egentligen ta tag i varvsbokföringen och slänga i en tvättmaskin (gäller att inte blanda ihop det där!) men jag fastnade visst här istället. Ska snabbtina lite kyckling också och försöka laga lite mat. Annars tror jag att jag ska sluta äta helt och hållet. Läskigt vilken fetknopp jag har gått och blivit det sista året. MÅSTE ta tag i det. En annan dag.

Kommentarer
Postat av: Ing-Britt G

Härligt att allt gick bra! Julen är över, hur fort gick det då? Jag konstaterar att min jul blir stressig oavset hur mycket jag förbereder och planerar, det tar på krafterna att i två dagar serva ett tjugotal gäster... Vi hade julafton i år och på annandagen fyller ju Pontus. Ops, nu fyller ju jag snart och dagen efter 18 årig bröllopsdag, man hinner knappt hämta sig efter kalasandet! Februari, det är en lugn månad det.

Camilla Hulling, du träffade henne på sommarfesten, hennes hund, bara två år gammal blev rädd för en raket på nyårsafton och sprang för att gömma sig men blev istället påkörd av en bil och dog direkt. Så sorgligt, vi har gått lite på halvfart idag men en hund är en hund...

2008-01-02 @ 14:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0