Nu vill vi ha lite vinter...

... borde man säga, men jag håller inte med. Jag är en sådan där konstig prick som inte gillar snö. OK med snö på julafton och vecka 8 när vi brukar vara i fjällen. För övrigt kan det lika gärna vara. Jag tycker inte om att frysa, att behöva bylta på mig en halv garderob för att kunna gå ut och jag gillar inte när det blir stenhårt i backen och hästarna får ont i benen av att göra annat än att bara skritta. Jag tycker att det är helt OK med mjuka regnblöta grusvägar och en blöt paddock med mjukt och trevligt underlag.

mina planer för dagen blev grusade av en frilansande kollegas och väninnas magsjuka. Vi skulle ha ätit lunch tillsammans och sedan roat oss i stallet en stund, men av det blev det intet. Nu väntar jag på dotterns hemkomst för att se om jag kan få lite sällskap till stallet kanske. Tänkte att hon skulle få hålla en lektion för sin lilla mamma om hon vill. Hon och min häst var på ridklubben igår och det gick så himla bra så det var en fröjd att se! Stolt mamma!! Jag blir så himla sugen på att börja rida för instruktör igen men jag är för mesig. Och för fattig. Att ha två hästar inackorderade och två barn inskrivna i ridskoleverksamheten räcker för min plånbok kan jag säga...

Fick förresten lite förhandsinfo om mitt bokmanus igår. Boken "Mia och Stall Norgården" av Anna Carlsson-Käck ligger för tryck och ges ut i december på Egmonts förlag. Glad?? Ja, lite... =)


Kommentarer
Postat av: Ing-Britt G

Det är nästan som förr när vi läste dagbok för varandra, trivsamt!
Du, hur lyckas du lägga ord som jag gissar på blir sökord. Lär mig, snälla...

2007-12-05 @ 22:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0