Tiden går fort

I övermorgon är det julafton. Inte klokt vad tiden går fort. Ålderstecken? Nja, kanske. Vi ligger lite back i tidsplaneringen här hemma men i morgon är liksom sista chansen för att damma av hemmet lite och få upp tomtarna ur vrårna, julgranen satt i foten i vardagsrummet och förberedelserna inför julaftonen. Som vanligt inleder jag och Jennie i stallet. Det är något visst med att ha hand om morgonfodringen och utsläppet på julafton. Vi gillar det! Fast idag tog jag nog i lite för mycket när jag satte upp oss på in- och utsläpp för några veckor framöver. Nyårsdagen var kanske lite väl ambitiöst? Fast å andra sidan har vi blivit så trista nu för tiden att vi brukar ge oss ganska snabbt efter 12-slagetr och börja ta oss hemåt. DET är definitivt ett ålderstecken! Jennie meddelade dock att jag minsann fick ta ut hästar själv på nyårsdagen, för hon tänkte vara på fest halva natten. Exakt var festen är är ännu så länge lite oklart.

Har varit och ridit idag. Gick väl så där. Jag har glömt hur man rider! Att det ska vara så attans svårt att sitta ner i trav på sin egen häst!!!? Men övning ger färdighet så det är väl bara att jobba på. Galoppen funkade iallafall rätt OK tyckte jag, tills Jennie kom tillbaka från sin ridtur med stallkamraten Johanna och fick se sin mamma i paddocken. "OJ VAD LÅÅÅÅNG HON ÄR MAMMA! DRIV FRAMÅT UPPÅT!" Skitunge. Kan man aldrig få känna sig nöjd? Ska minsann filma henne nästa gång hon rider ska hon få se att Nettan minsann är lika lång när hon rider. Tror jag ska dra in på julklapparna till den ungen! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0