Alltid på väg någonstans

I går sa en väninna till mig: "Jag har just kommit på mig själv med att alltid vara på väg någonstans, att inte uppleva nuet. Jag kan sitta och äta frukost, tänka på att sedan ska jag åka till jobbet och när jag sitter i bilen på väg till jobbet tänker jag på att ikväll måste jag städa ur kylskåpet eller nå´t annat trist. Visst är det knäppt?"

Väninnan har ju helt rätt! Hon heter för övrigt Kicki och är en ständig källa till kraft och glädje för mig. tack Kicki för att du finns! Jag har en till Kicki-kompis som ger mig minst lika mycket. Jag är lyckligt lottad! Hur som helst, visst är det så att man sällan - eller aldrig? - är precis i nuet? Jag ska bli bättre på det! Så NU bloggar jag och dricker kaffe. Eftersom jag är kvinna är det fullt möjligt att utföra dessa två moment samtidigt. vad jag ska göra sen har jag förträngt. Nu ska jag leva i nuet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0