Att fotografera en sko

Jag har ett konstigt jobb. Men roligt. Igår kröp jag runt här hemma och fotograferade mina gympadojjor, choklad och nötter. I förrgår låg jag och krälade på manegebotten på ridklubben och fotograferade tejprullar. Man behöver ju inte vara knäpp och lite wild and crazy för att jobba som frilansjournalist, men det underlättar. Helt klart.

image44

Ibland får jag nypa mig i armen för att förstå att jag är en mycket privilierad person som får hålla på som jag gör. Jag bestämmer själv  mina arbetstider, kan njuta av dagen i min egen takt (om jag inte har deadline förstås. Då brinner det!) och dessutom får jag göra det jag tycker är absolut roligast, nämligen att skriva. Detta har jag dessutom förmånen att få göra på hemmaplan. Behöver sällan stressa iväg på morgonen, kan lufsa runt i mysbrallan och väljer - oftast - själv när jag ska iväg någonstans. Hinner med hästar - fast nu är det ju bara en förstås - på dagtid om jag så vill. Jo, jag har det himla bra! Det ska jag fira med en kopp kaffe till! =)

Kommentarer
Postat av: Ing-Britt G

Hej hopp därborta på ön!
Mina pengar har fått vingar, har det hänt dig någon gång?
Jag tror det går troll den här månaden... Den ene leverantören efter den andre ber om förskott för att kunna starta sin produktion med mina varor... Är det för att jag måste ha alla prylar till Lisebergsmässan? Bara att betala och se glad ut. Synd bara att jag inte blev förvarnad. Imorgon klockan nio kommer min container och vi (pappa, jag och Martin) har en timme på oss att tömma den, det blir "wild and crazy" förra containern tömde vi på 6 timmar och då var vi sex stycken...
Jag kommer med spaden när jag ser dina röksignaler över bergen.
Kramar,
Ing-Britt

2008-04-02 @ 08:38:24
URL: http://dromochvision.blogspot.com
Postat av: Mia

Stress är något man ska akta sig för, så det låter skönt att jobba som frilans. Men hur är det på jobbfronten, är det svårt att få uppdrag? Det kan ju annars också bli ett stressmoment. Det där med kaffe låter gott... ;o)

2008-04-02 @ 12:18:01
URL: http://ordochbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0