En vanlig dag på jobbet...

Vådan av att arbeta hemma blir tydlig mellan varven. Det är väldigt bekvämt och jag skulle absolut inte vilja byta bort det och börja pendla till något kontor eller - oh ve och fasa - en fast arbetsgivare någon annanstans - men det har ju sina sidor att ha sitt kontor hemma. Man är ju liksom - ja just det - hemma.

Så här såg min dag ut igår, en helt vanlig sketen torsdag:

07.00 - Lämnade sonen vid skolbussen.
08.00 - Arbetsdagen börjar

09.00 - Telefonen börjar ringa. Väninnor och kamrater, mor och svärmor. Svårt att liksom bara "lägga på". Jag gillar ju också att prata i telefonen....

10.00 - Kompisen Lars ringer på dörren för att lämna tillbaka hästtransporten som han lånat. Vill visa lite saker som pajjat men som han lagat. helt OK. Traskar ut på gårdsplanen och blir stående en stund.

10.45 - Jennie (som har kompensationsledigt från skolan denna dag) SMS:ar från stallet att nu är hon och Nettan klara för avfärd till Lojsan och hennes Bethoven. Den ömma modern hänger på transporten på bilen, kör till stallet, lastar häst och barn och kör ekipaget till Hålås. Inte så långt men det skulle tagit Jennie en knapp timme att rida dit. Själv. Nej tack. Jag kör hellre.

11.20 - Parkerar hemma på gårdsplan, hänger av släpet, konstaterar att fönstret blåst in i transportren (gamla transporten alltså, tack och lov!), ropar till min mamma som har kommit för att följa med mig på en arbetslunch jag blivit bjuden på, att sätta sig i bilen. jag ska bara byta om och fräscha upp mig.

11.45 -14.00 Arbetslunch och fotografering på Nösundsgården.

image50 
Nösundsgårdens trädgård. (Foto: Christina Josephsson)

Väldigt trevligt ställe, alldeles för trevligt. Blir kvar lite för länge...

14.30 - Sitter vid datorn igen. Jobbar. SMS från Jennies ena instruktör: "Kan ni kvällsfodra mina hästar...?" Självklart!

15.30 - SMS från Jennie att de är klara hos Lojsan och jag kan komma och hämta dem när det passar bäst för mig.

16.00 - Kommer plötsligt på att jag måste fixa fönstret på transporten om jag ska kunna köra hem dotter och häst! Och att jag dessutom ska vara på utvecklingssamtal med sonen kl 17. Bråttom!!!

16.40 - Åker från vårt stall efter att ha hämtat och lämnat av barn och häst. (Tejpade fast fönstret. Inte snyggt men funktionellt.) Hem, byter om, ritar dit ett par ögon. Stämmer av med maken att han också är på väg till skolan för utvecklingssamtal. Hämtar sonen från fritids och - pust - rusar in till Nickes fröknar. Lugn och fin. Klockan är 17.05.

17.55 - Mötet slut. Micael tar med sig Nicke hem. Jag går två rum längre ner i skolans korridorer och är med på ett Verksamhetsråde som föräldrarepresentant för klass 1. Åker på sekretarerjobbet för mötet. =(

20.00 - Hem. Stoppar i mig lite mat. Hungrig!! Jennie och jag åker till vårt stall och tar in hästar, kvällsfodrar och sanerar efter vår virvelvindsframfart tidigare på eftermidaggen. Åker vidare till Instruktörs-Annas stall, tar in tävlingshästen och ser till henne samt kvällsfodrar unghästarna ute i hagen.

21.00 - Hemma i soffan. ZZZZzzzzz.

Det konstiga är att jag igår fick skrivit en hel del mellan varven, hur det nu gick till... =)

//

Kommentarer
Postat av: Bodil

Anna, jag tror du jobbar bäst under press. Är hemma med en febersjuk dotter, hon hade 39,7 igår. Men som alla mindre barn så är hon ganska pigg idag.
Kram Bodil

2008-04-18 @ 09:53:34
URL: http://bodil71.blogg.se
Postat av: Sara H

Det later som du lever ett harligt liv Anna! Du hinner i alla fall inte sitta och ha trakigt... :-)

/Sara

2008-04-18 @ 10:12:10
Postat av: Anna

Sara: Hahaha!! DEN var rolig!! =)

2008-04-18 @ 10:18:59
URL: http://ordagranna.blogg.se
Postat av: Anna

Bodil: Du har nog rätt när det gäller det där med att jobba bäst under viss tidspress, men ibland undrar jag... Hälsa Frida att hon ska krya på sig!

Kramis från ex-svägerskan

2008-04-18 @ 10:22:14
URL: http://ordagranna.blogg.se
Postat av: Mia

Oj, va stressad jag blir av att läsa din dag. Det var sånt späckat schema jag levde med under lång tid....innan jag gick i väggen. Hoppas du lyssnar på din kropp och tar signalerna på allvar. Det gjorde inte jag, så det var därför det gick som det gick. Idag skulle jag aldrig klara en sån dag. Önskar dig en skön helg ;o)
// Kram Mia

2008-04-18 @ 19:59:28
URL: http://ordochbild.blogg.se/
Postat av: Rosen

Hejduhejdu!
Jag tycker att dina dagar liknar syrrans!!! När sitter ni och degar? Ha en go helg kram Rosen

2008-04-19 @ 16:45:05
URL: http://rosens-ideer.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0