Härligt med egen kuppe!

Ja tänk. Här sitter jag då äntligen i mitt egna illla rum och arbetar. Det var inte stort från början men när skrivbord och hyllor o diverse kom på plats krympte det och blev ännu mindre, men det gör ingenting. Det här känns underbart! Nu ska jag bara leta reda på något att skruva upp skrivbordets ben med för det är lite lågt känner jag.

Idag är det stängningsdag på både skola och fritids så Nicke är hemma. Jag ska försöka få gjort lite ändå. Hade helt förträngt att Fritids var stängt så jag har inte planerat för ledigt men det får bli lite på halvfart idag. Har två mindre grejjer som måste skrivas så det ska nog lösa sig. Jennie är också ledig från skolan men hon ligger nedbäddad i soffan och är sjuk. Hon har varit lite halvkrasslig ett längre tag men det bröt ut rejält i helgen. Det blir ju lätt så när man står utomhus i ösregn och kyla från fyra på morgonen till sena kvällen.... Hennes goa kompisar väckte henne natten till lördagen, stoppade in henne i en bil och körde in till Göteborg och ställde henne och sig själva i kön in till Idoluttagningen, fast det var bara Jennie som skulle sjunga.
- Mamma, visste du om detta??!! skrek Jennie i telefonen fram på morgonkvisten.
Och det fick jag ju erkänna att jag gjorde. Jag blev invigd några dagar tidigare och skrev under lappen att det var OK för målsman att dottern sökte, packade kläder och smugglade väska och idhandlingar hem till Lojsan och fredagens videokväll.

Storasyster Andersson och mamma Andersson körde ner tjejerna och höll lite koll innan de lämnades i den låååååååååånga kalla kön i dugg- och ösregn. Helt oansvarlig är jag inte alltså. Fast nu när jag ser hur sjuk dottern blev så önskar jag att jag packat ner ett par långkalsingar till... =)

Nettan är OK igen i sitt ben - fast jag tror det satt högre upp - och vi var ute på en lugn skogstur igår tillsammans med Ville och Amanda. En härlig kväll i ömsom kvällssol, ömsom lätt duggregn. Det lär nog inte bli någon lektionsridning för Jennie ikväll så jag tror jag tar mig en tur ikväll också. Bara jag får sällskap. Jag rider inte gärna ut på Nettan själv eftersom hon är så mesig så fort hon blir själv. Rädd för allt. Och då blir jag också rädd till slut. Bättre med sällskap!

//

Kommentarer
Postat av: Bodil

Hej!
Hoppas Jennie snart är frisk igen. Hur gick det för henne?? Skönt att du har kommit in på ditt kontor, duktig man du har som har fixat nytt rumm osv.
Kram Bodil

2008-04-15 @ 16:05:28
URL: http://bodil71.blogg.se
Postat av: Ing-Britt G

Vad spännande med idol för Jennie...men vad läskigt att inget veta...
Vad härligt med ett eget kontor där man faktiskt kan stänga dörren för att slippa se "kaoset" när man slutar för dagen!
Idag är det värsta "dimman i London" här får se om jag hittar vägen när jag skall ut och köra...
Kramar,
Ing-Britt

2008-04-16 @ 07:23:46
URL: http://dromochvision.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0