Inflytt pågår! (tro´t eller ej!)

OK. Jag har visserligen ingen elektricitet ännu och kan inte flytta in datorn ännu, men guesse what!? Jag håller på med inflytt i mitt nya kontor!! Vårt hem ser ut som ett ras och vi har grejjor överallt men nu ska det äntligen bli lite ordning på torpet igen. Igår kånkade Micael upp mina kontorsmöbler från garaget. Som en parentes kan ju nämnas att under tiden som han slet med detta befann sig hans hustru, dvs moi, på andra sidan ön på en underbar solig och vårlig ridtur tillsammans med kompisen Kicki och hennes Pilen. När vi kom tillbaka hade hennes man Micke middagen klar och det var bara att borsta av sig och sätta sig till dukat bord. Lyx! Hemma hade det tydligen blivit mackor och kaffe till lunch...

Hur som helst. Mina kontorsmöbler har bott i garaget maj förra året och det kändes nästran konstigt att se dem igen. Jag kommer att få klaustrofobiska besvär av att ha ett så stort skrivbord igen. Och hyllor! Massor av hyllor och dessutom i ett och samma rum. Känns nästan utopiskt. Tänk att slippa ha hela sin verksamhet spridd över ägorna. Ljuvligt! Nu ska vi bara ha in lite ström. Kusin Rune kommer förhoppningsvis i veckan och fixar det.

   
Inflytt på G!         Siri testar min stol.        Utsikt från kontoret.

Min nuvarande arbetsplats ser för närvarande ut som ett bombnedslag eftersom den befinner sig mitt i en flytt. Varför ska det alltid bli en katastrofröra när man egentligen faktiskt håller på att skapa ordning??

  Så här ser det ut, mitt nuvarande krypin där arbete utförs... Mot bakgrund av denna bild kan det vara intressant att läsa vad Privata Affärer skriver om på vilket vis skrivbords ordning avslöjar dess ägare... http://www.privataaffarer.se/karriar/200803/ditt-skrivbord-avslojar-di/index.xml.

Och på garageuppfarten står det sedan igår en ny hästtransport. Fast vi har inte köpt den ännu. Den ska testas med häst i imorgon och så ska den genomgå bromsprov på Micaels jobb. Om allt utfaller till belåtenhet köper vi den. Det är en stor och luftig BOJ och just nu står den brevid vår rishög till transport och glänser. Det vill säga, vår gamla häck ser verkligen eländig ut i jämförelse. Får nog ta ett tag med pensel och färg på den innan försäljningen inleds.

Nu ska jag jobba undan lite så att jag med gott arbetssamvete kan följa med sonen till skolan i morgon och vara med en stund under förmiddagen.

God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0