Att ta en dusch

Att ta en skön och varm dusch kan ju tyckas vara en tämligen simpel historia. Man går in i duschen, skruvar på kranarna och njuter av det varma sköna vattnet. Eller hur? Tyvärr funkar det inte riktigt så hos Carlssons.

Jag: Jag går och duschar.
Maken: Öööhhh, tror det kan vara lite kallt...
Jag: Kallt?
Maken: Glömde visst att elda i morse... Sorry.
Jag (förhoppningsfullt): Kanske är det fortfarande lite varmt sedan sist vi eldade?
Maken (tvekande): Jaaa, du kan ju prova...

Kan meddela att vattnet var iskallt. Ingen dusch alltså.

Således sitter jag alltså här, omgiven av mina egna kroppsodörer. Betänk då att jag idag har gjort följande:
1) Ridit en timme. Visserligen i stilla lunk men hästskit luktar man ändå av någon konstig anledning. =)
2) Målat hus och rensat ogräs
3) Tagit en rask kvällpromenad på ca trekvart. Och jag vet inte hur det är med er, kära vänner, men efter en sådan promenix blir iallafall jag svettig.

Summa sumarum: JAG BEHÖVER DUSCHA!!

Konstaterar att jag lär bli ganska ensam på min sida sängen i natt iallafall...

Godkväll önskar Anna Snusk =)

Kommentarer
Postat av: Annika

Haha, underbart! Å, saknar nästan att bo i villa nu! Som när man var liten, då gällde det att vara först in i duschen för annars fick man duscha kallt! Kram

2008-08-09 @ 23:21:42
URL: http://golddigger83.blogg.se/
Postat av: Ing-Britt G

Synd att det fina vädret har tagit semester annars kunde ett dop i det blå, tagit bort odören i alla fall...Jag är nyduschad och glad som en lärka...min klåda i hårbottnen är borta...fick äntligen kommit till Torp och inhandlat detta dyra specialschampoo för känslig hårbotten...och nu är jag en ny männsika utan brännande klåda...

Kram,

Ing-Britt

2008-08-10 @ 23:19:11
URL: http://dromochvision.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0