Betraktelse

Familjeråd hos Carlssons för ett par veckor sedan:
Maken: Om alla tänker på att inte tappa sina grejer och kläder överallt, så blir ju allt så mycket lättare. Eller hur?
Vi andra: Ja, det låter ju vettigt. Vi hjälps åt.

Jag tittar mig omkring i misären som kallas för mitt hem. Varför står fortfarande Nickes gamla möbler i hallen och väntar på att bli nedburna i källaren? Varför ligger det ett onämnbart antal textilier i olika små högar i hela huset på platser där de defintivt inte ska ligga? Varför går det knappt att komma in i tvättstugan på grund av alla hästkläder som slängs på golvet? Varför är det omöjligt att se köksbänken för alla papper och tidningar och diverse som hamnar där hela tiden?

Jag bara undrar.


Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, här är en till som undrar just över detta fenomen. Det är precis som om de glömmer det lika fort som de säger "att de ska ta vara på sina saker". Jag har börjat förstå att det här med städning egentligen inte handlar om att dammsuga och skura golv, utan om att plocka undan diverse saker. Upp till kamp! ;o)

// Kram Mia

2008-08-18 @ 11:36:08
URL: http://ordochbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0