Hästlivet haltar...

Tack och lov att veterinären förvarande mig om att Nettan kanske kunde vara oren eller till och med lite småhalt ett tag till efter att skon slagits på men att det bara var att vänta ut det. I går tog vi en tur i skritt i skogen och det var underbart efter tre veckors uppehåll. Nettan var glad som en lärka och öronen spelade som på en karusell. Vi provade lite trav också men det kändes inte riktigt okej så det får väl bli skritt några dagar. Hade önskat att hovslagare la på sulor på båda fram men han ville avvakta och se hur det gick först. Han kommer tillbaka igen om en dryg vecka. Han verkar gilla att åka fram och tillbaka och klämma på min hästs hovar, så då får han väl göra det. =) Jag är så tacksam att han kommer när man ringer och behöver hjälp. Han är dessutom synnerligen prisvärd.

Vi har också uppfunnit en ny kulör i färgskalan. När vi släppte Nettan med tinkerstoet insåg vi att vår häst faktiskt var vit i jämföresle med den goa trassesudden hon skulle gå med. Nu skrattar vi när vi ser vår häst för nu har hon antagit samma gråa nyans som hagkamraten - alltså Mycklebyvitt!

Hej hopp. Nu ska jag arbeta lite så här på söndagen!

//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0