Ny TV-(o)vana

Jag följer numera mina barn upp till bussen varje morgon. Det är inte speciellt långt men blir åtminstone knappa 2 km vid 7-snåret varje vardag iallafall. Ny vana sedan förra veckans skolstart. En helt OK vana. En annan ny vana - som nog mer får sorteras in under ovanorna - är att de repriserar den underbara, härliga, vackra och bitterljuva TV-serien "Once and Again" på TV4+ klockan 8 varje morgon. Jag har verkligen försökt att låta bli att titta, men det är svårt. Jag blir så mjuk i hjärtat av den serien och förflyttas en aning ofrivilligt bakåt i tiden. Detta innebär att jag denna veckan har inlett mina arbetspass vid datorn med en vemodig och aningen sentimental känsla i maggropen. Vet inte om det är speciellt bra egentligen, men det är mysigt att kunna unna sig den stunden vid TV:n på morgonen. Detta betyder å andra sidan att jag av rent arbetsmoraliska skäl försöker avstå lunchtimmens "Hem till gården" på Fyran. Det har jag lyckats ganska bra med. Tittar en kvart medans lunchen slinker ner. Det roliga är att den serien kan man missa i två veckor och ändå hänga med.

Nu ska jag skapa!

//

Kommentarer
Postat av: Bossen

Åh nej! Jag har också börjat kolla på reprisen av Onse and again, men jag brukar titta kl 16.40. Visste inte att den även går kl 8 på morgonen. Nu måste jag kanske börja skolka på mornarna...hjälp!

2008-08-31 @ 21:15:14
URL: http://www.tidningenridsport.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0