Rapport från en skurhink =)

Om man planerade hotellrummen på det viset att de inte hade några duschväggar av glas, så vore livet för en skurgumma BETYDLIGT enklare. Så kan man väl sammanfatta gårdagens vedermödor som hotellstäderska. Byta sängkläder och handdukar, vika toapapper (nej, jag skämtar inte; man viker toapappret som sitter vid toan på ETT sätt och extrarullen som står brevid på ett annat...) damma och fixa till gardiner, vädra, torka golv och torka toa så allt krom blänker var en baggis. Det var duschväggarna som tog tid. Och antagligen deras fel att jag idag har ont i ryggen igen. Konstig arbetsställning liksom. Å andra sidan får man ett nytt perspektiv på livet liggandes på ett toagolv, inklämd mellan en glasvägg och toastol, vilt gnuggande med en trasa... Nåväl, jag föredrar städning i upprätt ställning.

Idag ska jag INTE städa. Inte här hemma helelr även om det sannerligen skulle behövas. Har fått en ny syn på hur städat ens hem kanske borde vara.... Jobbigt. Jag slutar tänka på det innan jag får ont i huvudet.

//



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0