Sol & bad - och målning

Denna sommar verkar präglas av sol, bad och målning av hus. I den ordningen, även om maken skulle föredra att jag prioriterade baklänges. Fast idag har jag varit en flitig målare och målat hela dagen. Gjorde avbrott för tidigt kvällsdopp hela familjen, men nu är jag tillbaka i kolgruvan... ursäkta, jag menar vid målarburkarna igen. Ska ansöka om dispens från Målar-Hitler därute. Kanske är det okej om jag klipper gräset istället? Kan ju hävda att vi snart inte ser penslarna i gräset om vi tappar dem? Dagens ridning får väl ske i kolmörker i sommarnatten. Då går det väl iallafall inte att måla???

=)

Kommentarer
Postat av: Mia

Usch, nu påminner du mig om husmålningen som inte har kommit igång här hos oss än. Det har blivit mer bad och i och för sig lite grejat inne. Ja, ja... Det kommer väl den dagen då man hinner doppa penseln i färgburken ;o)

// Kram Mia

2008-08-01 @ 19:43:21
URL: http://ordochbild.blogg.se/
Postat av: Anna

Kan lova dig att det är roligare att doppa kroppen i badet än penseln i färgburken! =)



/Anna

2008-08-01 @ 21:55:10
URL: http://ordagranna.blogg.se/
Postat av: Ing-Britt G

Är det flitens lampa som lyser hos Carlssons? Även om det är ett j#%&la slitgöra så är det kul i höst då man kan betrakta sin arbetsinsats...motivationshöjande...kanske inte...men det blir bra, eller hur!

Kram,

Ing-Britt

2008-08-04 @ 10:23:20
URL: http://dromochvision.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0