Tomt i rutan

Jag är ingen sportfanatiker. Absolut inte. Men det kändes lite tomt i morse när man slog på TV:n och varken Eurosport, SVT1 eller SVT24 visade något från OS. Man vänjer sig liksom vid att det pågår. Hela tiden. Har uppskattat morgonsoffans sammanfattning av nattens sporthändelser 10 minuter över hel timme till exempel. Lätt att hänga med. Fast det var inte många minuter - snarare sekunder - som man ägnade Rolf-Göran Bengtsson och hans fantastiska prestation. OS-silver individuellt i hoppning är verkligen inget att skämmas för! Och så pratar de knappt om det.

Den pinsamma medaljutdelningen vid brottningen däremot, har man ägnat onödigt mycket plats och tid tycker jag. Ara Abrahamian har antagligen inte fått någon uppfostran i vett och etikett. Det är min åsikt. Det är möjligt att han blev bortdömd på något vis, men den som sig i leken ger och så vidare. Att kasta sin bronsmedalj i backen och lämna prisutdelningen innan övriga pristagare ens har fått sina medaljer om halsen, tycker jag är respektlöst mot de medtävlande och värdnationen. Vill man protestera kan man göra det på annat sätt. Barnsligt. Har sedan hört att han hyllas för sin protest vilket ju mest blir barnsligt och patetiskt. Om Ara inte kan ta en förlust borde Ara inte syssla med sport. Punkt.

//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0