Utmanad!

Jag har blivit utmanad av Mia med fokus på reflektion. En rolig utmaning som jag härmed antar:

Reflektioner av idag.


1. Skriver du att göra listor på allt du "måste göra"?
Nja. I jobbet gör jag det men inte lika ofta längre i privatlivet. Förr hade jag listor på allt...

2. Om du bara skulle skriva tre saker som är viktiga (privat eller jobb väljer du själv) vilka vore det?
  a.) Att familjen mår bra, att vi har en bra relation till varandra och att vi kan njuta av livet utan att se det passera i rekordfart.
   b.) Att ha en meningsfull fritid. 
   c.) Att det flyter in uppdrag i min verksamhet så att jag i lugn och ro kan ägna mig åt b ovan vilket även påverkar a.

3. Nämn en sak som du anser att du måste göra och varför du måste!

Leva mer i nuet än vad jag gör för att inte känna mig stressad över allt jag ska/vill göra sedan.

4. Formulera om samma måste som om du ville göra det!
Jag vill leva i nuet för att slippa känna mig stressad över det som komma skall.

5. Vad är det viktigaste i ditt liv?
Att må bra med allt vad det innebär för både mig själv och min omgivning.

6. Beskriv hur du kan ägna mer tid åt det som är viktigt.
Genom att lära mig att närvara i nuet - ett sätt att förhålla sig till livet som motverkar oro och stress. (Här snodde jag Mias svar rakt av. MYCKET bra formulerat!)

Gör så här!
1. Skriv ett inlägg och svara på ovanstående oavsett om du blivit inbjuden eller ej.
2. Kopiera texten och skriv dina egna svar.
3. Gå till den som startade reflektionen, http://enbart.blogg.se/ och till den du fick inbjudan ifrån och ge en kommentar.
4. Innan du svarar med ett eget inlägg på din sida så sätt dig ner och fundera en stund. Ta några djupa andetag, koppla av och först när du känner dig lite avslappnad så svarar du.
5. Välj ut några personer och länka till dem som du vill skall svara.
6. Gå till dem du utmanat och skriv en kommentar att du utmanat dem.

Jag vill att följande bloggare reflekterar över det viktiga i livet:
Ing-Britt
Monica (som inte har någon blogg ännu, men vi gör ett undantag! =)
Annika
Rosen

Kommentarer
Postat av: Mia

Kul läsning! Ser att vi har liknande tankar/reflektioner ;o)



Vad gäller jobb och dylikt, så har jag besökt AF idag och gjort en påanmälan. Så nu är det stämpling/jobbsökning som gäller. Ska även kolla upp det här med att starta eget.



Ha en skön dag!



// Kram Mia

2008-08-18 @ 11:47:33
URL: http://ordochbild.blogg.se/
Postat av: Peter PC Carlsson

Det är roligt att följa min reflektion och läsa olika svar. Det glädjer mig att så många tar sig en liten stund och reflektera.

2008-08-18 @ 17:29:32
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: Rosen

Nu har jag svarat på din utmaning :) Ha det så himla bra

Kram Rosen

2008-08-18 @ 17:57:22
URL: http://rosens-ideer.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0