Fy f-n en så´n otrevlig människa

Onsdag morgon. Telefonen ringer. Jag svarar. Kvinnlig röst börjar rabbla från ett papper:

- Jag ringer från Phonera Företag och vill tala med den som är ansvarig för företagets fasta telefoni.
- Det beror på vilket företag du avser. Vi har två företag kopplade på detta nummer.
- Det gäller alltså företagets fasta telefoni om ni vill få bättre fördelar än ni har idag. (monontont framrabblat)
- Oavsett vilket företag alltså? Hur som helst så är vi inte intresserade av att byt...

Klick.

Kärringen har lagt på luren. Jag brukar tycka lite synd om de där stackarna som sitter och ringer från call centers runt om i landet men den där var ju så otrevlig och oproffsig så jag blev alldeles matt. Får lust att ringa upp Phonera och gnälla. Men det är ju dumt att ödsla energi.

Idag ska jag på mammografi. Så gammal är jag. =) Det gör redan ont i behagen. Återkommer med rapport.

//
Läs även andra bloggares åsikter om Phonera, mammografi

Kommentarer
Postat av: Bodil

Halva Orust (kvinnor) ska dit, denna eller nästa vecka, utom JAG ungdomen själv:)

Det går nog bra för dig.

Kram Bodil

2008-12-10 @ 10:21:44
URL: http://bodil71.blogg.se/
Postat av: Egge

Även Ventelo är i farten - igen - så förvänta dig ett liknande samtal från dem. De är till och med otydliga med var de ringer ifrån... se min länk nedan.



/Egge

Postat av: Mia

Jag var också på mammografi i går - på Näl. Det gick bra, men väglaget var skit.

// Kram Mia

2008-12-11 @ 15:37:41
URL: http://ordochbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0