Grisen är styckad och stakarna på plats

Det har varit en hektiskt helg. Men ändå ganska skön. Ägnade större delen av lördagen åt att jobba. Inte roligt en lördag, dock tvunget. Sonen kom på fredagskvällen på att han visst var bjuden på kalas på lördag förmiddag, så det lyckades vi pussla in också. Present hade storasyster att bidra med (tror hon offrade en av lillebrors julklappar...). Maken tog svärfar i bilen i åkte till Dalsland och hämtade vår årliga gris. OBS väldigt död gris. Typ kluven. Fika med kompis och son. Hann slänga upp lite stakar och stjärnor också under eftermiddagen. Detta skedde med ett öga på TV:n där Stockholm Horse Show pågick för fullt.


En liten ljusstake ute på verandan, brevid sommarens en kruka med blommande pelargoner. Två årstider som möts inför första advent. =)

På söndagen var det fotbollsträning för sonen, styckning av den stackars grisen samt adventsfika hos Anderssons på eftermiddagen. Jag hade bestämt mig för att hinna rida i går också. Jag lyckades, men hur kul är det att komma till stallet, ha lite halvbråttom, och hitta sin häst så här:



Jag vill då påminna om att min häst i normala fall är vit... Den lilla damen hade rullat sig i den största lerpölen hon kunde hitta tror jag. Och täcket hade inte gjort stor nytta. Det blev stortvätt med vattensprutan!

Idag står det SKRIVA i min kalender. Och det är det jag borde sätta igång med omedelbums. Men först en balja kaffe.

//

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0