Klämd och tillplattad

En dramatisk rubrik men den avser inte hela mig liksom, utan bara två delar av min kropp. Jag var ju på mammografi igår. Ajajajaj, men bara en väldigt kort stund. Udda jobb de har, de som åker runt med den där mammografibussen. Under gårdagen skulle de undersöka 114 kvinnor. Gånger 2 bröst. Gånger 2 bilder per bröst. Många tuttar blir det.

Och jag trodde väl i min enfald att jag skulle få sitta där lite diskret i min ensamhet. Glömde bort att alla kvinnor på 40+ på hela ön var kallade. Vi undersöktes enligt löpande bandprincipen: Fem, sex för varandra ganska okända kvinnor i väntrummet (glatt pratandes om bröst och andra kvinnligheter), en i "förrummet" för inskrivning och okulärbesiktning samt handklämning och en kvinna inne i "maskinrummet" för en mer maskinell undersökning/fotografering. Ut med den och in med nästa. 114 kvinnor på en dag! Beundransvärt.

Jag tycker att mammografi är bra. Det är en förmån att bli erbjuden. För en futtig hundralapp får man koll på att man är frisk. Åtminstone i brösten. Det som sitter ovan där kan de ju inte ta ansvar för. Tyvärr.

Den här bilden har jag lånat från grannfrun.blogspot.com. Tycker den är underbar. Ni fattar känslan??



//


Läs även andra bloggares åsikter om mammografi, bröst

Kommentarer
Postat av: Bodil

Carina önskar sig en laptop av faster/gudmor.:) Nä, hon sa faktiskt till sin pappa om den julklappen, men annars tror jag att det stod pengar på önskelistan. Vad önskar sig din stora?

Varför tänker ni inte åka till fjällen i år? När ska vi byta julklappar? Efter jul när Carina har kommit hem?

//Bodil

2008-12-12 @ 13:00:19
URL: http://bodil71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0