Nu byter jag hovslagare!

Åkte till stallet tidigt i morse för att hinna dit innan dagens utsläppare och morgonfodrare hann släppa ut min häst. Borstade av Nettan och lastade in henne i transporten. Red en timme i manegen på ridklubben, skyndade hem för att hinna möte hovslagaren som skulle komma kl 10. Stressen var obefogad. Han har inte kommit ännu och klockan närmar sig 19. Han har inte hört av sig heller och svarar inte på mobil eller SMS.

Detta är tyvärr inget ovanligt när det gäller honom men nu har jag tröttnat. I morgon ringer jag en annan hovslagare och byter för gott. Det finns gränser... Basta!

//
Läs även andra bloggares åsikter om hovslagare

Kommentarer
Postat av: Annika

Det måste ligga i generna hos hovslagare, i alla fall 95 procent av dem. Vi hade en superbra på Tjörn, han bestämde tid direkt vid skoningen och höll alltid tiden. Vill du att jag ska gräva fram hans nummer?//Annika

2008-12-28 @ 19:03:07
URL: http://annikagrundberg.blogg.se/
Postat av: Almgården

Åh vad tråkigt och IRRITERANDE!!! Så respektlöst! Vem var det? Nu har ju jag en kvinnlig så det kan ju inte vara min och hon hör alltid av sig men är för det mesta fullbokad...



"Allt" är inte färdigt, det kommer att vara färdigt innan nästa höst men vi ligger lite lågt och satsar inne istället. Jag tänkte hört av mej innan den sista tjejen kom och tittade för jag skulle gärna vilja ha er i stallet men det blev inte att jag ringde.



Tack för de uppmuntrande orden!



Kram

2008-12-29 @ 20:43:13
URL: http://almgarden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0