Kul konditionsträning!

På söndagskvällarna tar jag och maken våra dansskor och åker till den lokala bygdegården för att gå på buggkurs. Halva bekantskapskretsen är där och det är riktigt, riktigt roligt! Vi dansar i princip oavbrutet i 2,5 timme!!! Vi har en kvarts rast i mitten och så en och annan genomgång då och då, men i övrigt trampar fötterna runt hela tiden. Himlans bra konditionsträning! Men jisses vad svettig man blir! Fast det blir ju alla så det är helt okej. Men jag måste erkänna att jag i början hade lite svårt att inte bry mig om att svetten lackar och att en främmande karl ska snurra runt med mig med sina händer mellan tredje och fjärde bilringen samtidigt som jag känner hur ofräsch jag är. Men okej, det har sina tjusningar.

Igår var vi inne på ridklubben på förmiddagen och hade med oss Nettan. Jennie red och sedan jag och då blev det plötsligt folkvandring in i ridhuset. Fullt med både hästar och människor, både till häst och på läktaren. Jag är INTE bekväm med att rida med publik! Så Jennie fick sitta upp igen. Jag red väl en kvart och sedan blir jag så sur på mig själv som känner så där. Skärpning Anna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0