Ömma tänder

Jag kom ihåg att åka till tandläkaren, eller snarare tandhygenisten! Grattis till mig, men skam vore väl annars, med alla dessa komihåg-ceremonier... Har inte varit där på 3 år så det var verkligen dags.
- Starka tänder, sa tandhyggenissan Sandra.
- Ggrrglllll, svarade jag. (Inte lätt att prata med munnen full av händer och instrument.)
- Men du får inte glömma visdomständerna. Ajjabajja, sa Sandra.
- Ggrrgllll, svarade jag.

Tandhyggenissan Sandra skrapade och petade och gjorde rent så blodet sprutade. Sedan blev jag hemskickad 800 kronor fattigare men två tandborstar rikare. Och med order om att bli flitigare med tandtråden i fortsättningen.
- ööööhhhh...... tandtråd....?.... Ehhh, ja just det, mumlade jag.

Nu har jag grävt fram tandtråden och plackers (ni vet en liten bygel med tandtråd som ska underlätta proceduren) så nu ska här bli vackra vita bissar hos fru Carlsson-Käck!

Nu ska jag dricka kaffe. Fast det skulle jag visst inte göra så ofta, tyckte Sandra. Skit samma. Jag behöver koffein!

//

Kommentarer
Postat av: Ing-Britt G

Hejsan!
Var också hos tandläkaren och blev av med 829 kronor, det kostar att ligga på topp och avfyra bländvita leenden. Tänkte ta morsan med mig och besöka Göken imorgon, bjuder du oss på fika? Vi kan prata jobb om du blir lugnad av det!!
Kram,
Ing-Britt

2008-02-27 @ 14:26:31
URL: http://dromochvision.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0