Städning

I helgen ägnade jag mig åt röjning och städning av våra två skåp i sadelkammaren och vår hörna av foderkammaren. Man blir glad av att röja! Lyckades till och med slänga en hel kasse med skräp som jag samlat på mig.

Så här såg det ut FÖRE städning i de båda skåpen:
image19  image20

Och så här ser det ut nu (och förhoppningsvis några dagar till):
image21  image22

På söndag åker vi till Stöten för en veckas skidåkning. Våra hästar tas om hand av Amanda, Pia och Rebecka och Marie. Massor med tack! det är detta som föranleder den stora städningen! =) För att överhuvudtaget ge dem en chans att hitta i våra skåp och dessutom veta vad som är vad ute bland fodret, gjordes en ordentlig märkning av tunnor också. Dessutom skrevs foderstaterna rent (svårt för dem att veta vad våra pilar och streck och plus betyder  annars kanske....) så nu är det en riktig fröjd att blanda foder!

Kolla bara:
image23  Välstädat med märkta fodertunnor!

Som ni förstår så händer inte detta så ofta. Det är därför jag har dokumenterat det hela! =) Även Nettan gillade städningen:
image24

Och Jennie och Miri levde på hoppet:
image25

För den som är nyfiken kan jag också avslöja att jag till slut beslutade mig för att vara med på den där ridlektionen i fredags kväll. Och det gick riktigt, riktigt bra! Bomarbetet var lite vinglit i början men till slut fick vi kläm på det, både jag och Nettan. Avslutningsvis blev det skolan öppna och kan ni tänka er; jag kom ihåg hur man gjorde! Fick till en riktigt bra en i slutet. Självförtroendet fick sig en kick och jag är jätteglad! Kan absolut tänka mig att hälsa på med hästen på ridklubben igen!

Nu måste jag arbeta!

//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0