Upp-och-ned!

Sonen var hemma med hosta och förkylning i fredags. Han fick sitta en stund och spela spel på mammas dator. Plötsligt hör jag:
- Mamma, allt är upp och ned!
- Nej då, det kan det ju inte vara. kom nu och ät lite lunch.
- Ja men det är säkert mamma, allt är upp och ned!
- Det var då ett underligt spel han hittat, tänkte jag och lät det hela bero.

Framåt kvällningen skulle jag gå och stänga av datorn. Och möts då av denna bildskärm:

image18

Allt VAR verkligen upp och ned. Jag ska aldrig misstro den gossen igen. Försökte få ordning på det hela själv (Har ni någonsin försökt att jobba på en dator där allt är upp och ned? Markören rör sig åt fel håll, dvs att allt är spegelvänt och blir MYCKET konstigt!) men efter att till slut bara ha kvar alternativet att rent fysiskt vända hela bildskärmen upp och ned, så ringde jag teknik-Tony. Alla borde ha en teknik-Tony. Han är suverän. Mitt på blanka söndagsförmiddagen (jag orkade liksom inte ta tag i problemet förrän då) och dessutom mitt i en rumsrenovering, släppte han allt och avslöjade hur man får allt på rätt köl igen.
- Höger musknapp vet du. Välj normal...

Hur enkelt som helst när man visste hur man skulle göra. TACK! Känns skönt att slippa arbeta stående på huvudet idag!

//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0