Hästliv och boken på gång! ÄNTLIGEN!

Det är mycket häst nu för tiden. Känns som om jag är mer i stallet och på ridklubben än hemma. Det är ett under att maken inte har sparkat bakut ännu. Jag är tacksam så länge han håller sig lugn och stilla... =) Å andra sidan är det faktiskt han som uppmuntrat mig till att fortsätta och han är den som har protesterat mest när vi pratat om att lämna ifrån oss Jennies lilla Miri. Så lite förtjust i hästlivet är nog han också, trots allt. Han är himla duktig på att kånka hösilagebalar och köra vatten och sån´t iallafall. Och när han tror att ingen ser så står han och gullar med hästarna. Jag har allt sett honom!

Nu är det iallafall bestämt och samtalet till ägarna är ringt. Jennies häst Miri Pride ska lämnas vidare och få glädja någon annan skogsmulleryttare, för även om hon numera funkar bra på ridbanan också och så trivs hon bäst i skogen. Hon är dessutom väldigt trygg att rida ut på. Jennie har gjort underverk med hästen och det känns jättejobbigt att tänka på att vi ska lämna henne ifrån oss. Hon har varit hos oss i fyra år och hade vi haft eget stall och hästen trivdes med att gå och skrota - vilket hon definitivt inte gör, detta är en mycket social häst. - så hade hon fått vara kvar hur länge som helst. Nu är det bestämt att vi ska börja leta efter en annan fodervärd åt henne och boxplatsen är uppsagd till sommaren. Förhoppningsvis har vi en lösning innan dess.

Min ena Kicki-kompis letar häst och det är så roligt att få vara en del i hästletandet igen. Igår visade det sig att vi tittat på samma pålle! Ett urfint ungsto (5 år) som verkade helt perfekt. Precis en sådan häst som jag själv tittade efter när vi letade för ett år sedan, fast jag vill nog helst ha en häst som är en aning äldre. Sedan att kärlek råkade uppstå när jag träffade den då 16-åriga Zabonett på stallbacken, är en helt annan femma. Riktigt så gammal hade jag kanske inte tänkt mig men ibland säger det klick...

BOKRAPPORT: Fick mail från redaktören och förlaget igår. Mitt bokpaket med min bok är på väg till mig!!! Och omkring 3000 ex ligger redan ute hos läsare som är medlemmar i hästbokklubben!! Det svindlar lite när jag tänker på det. Tänk om min bok landar hos mig idag?! Jag ska genast fatta posto vid brevlådan. Regnar visserligen men jag får väl dra på mig sydvästen. =)

Annat jag måste göra ganska snart är att prova mina skidbrallor. Har en obehaglig känsla av att de har krympt i garderoben sedan förra året, och då blir det kris. Redan då hade de krympt lite från året innan nämligen... Vi åker till Stöten och åker skidor vecka 8 och då är det bra om jag inte är byxlös.

På bilden nedan syns inte brallorna men det är från 2006 och då passade de iallafall... Håll tummarna!
image16

//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0