Ich bin eine Berliner

Ber om ursäkt om tyskan är fel, men jag har varit i Berlin i helgen. Eller snarare sedan i torsdags. Kom hem igår söndag. Det är svårt att prata tyska nykter. Vid midnatt i Tyskland pratade jag flytande (hmmm) tyska. Visst är det konstigt?

Kom till Berlin på torsdagseftermiddagen. Inkvarterades på hotell tillsammans med Micael och hela hans arbetsplats inklusive respektive. Och gissa om vi haft det kul?! Var på Die Grune (hittar inte det tyska U:et på tangentbordet!) Woche och knatade igenom nästan alla 27 mässhallar. Livsmedel, vin och öl, jordbruk, små djur, stora djur, hem- och hushåll i en härlig blandning. Riktigt trevligt. Fast OJ vad ont i fötterna jag fick av allt promenerande. Vi har ägnat fyra dagar i Berlin åt att GÅ och GÅ och GÅ. Fötterna känns som platta ankfötter. Men det var det värt. En eftermiddag åkte vi dock buss och fick en fantastiskt bra guidning i Berlin. Guiden var helt otrolig och kan varmt rekommenderas. Hör av er om ni vill ha tips!

Var bland annat på Olympiastadion i berlin som till OS i Berlin 1936 rymde mer än 100 000 åskådare. Häftigt. Härlig akustik som givetvis måste testas. Du gamla du fria och folkets jubel ljöd från läktarna där delar av vårt resesällskap, inklusive jag själv, stod och vrålade. Övriga besökare skakade på sina huvuden...

När vi kom hem på söndagen väntade vår buggkurs. Fötterna skrek i protest när jag snörade på mig dansskorna men att missa en lektion är lika med att man är helt väck till nästa gång, så det var bara att le tappert och kasta sig ut i dansens stapplande virvlar.

Idag väntar ridskolan. Solen skiner. Och här sitter jag och borde arbeta istället för att blogga. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0