Jag är sådär lite lagom kass

Jag är kass men inte urkass. Mina kunskaper räcker en bit iallafall och jag nöjer mig för stunden.

Var på dressyrkurs igårkväll med Nettan. Kursen fortsätter ikväll och i morgonkväll och på torsdag kommer jag antagligen att vara kroppsligen handikappad. Min kropp är inte van vid dessa påfrestningar. Jag brukar lufsa runt i skogen och ta något pass i paddocken här hemma, inte slita som en galning HELA TIDEN!! När det blir jobbigt på hemmaplan brukar jag sakta av, hämta andan och börja om. Det gjorde vi inte igår. Men det var roligt och jag konstaterar att jag visserligen har en bra bit kvar upp till toppryttarna i gruppen, men jag är iallafall inte urkass.

- Mer energi!!!! vrålade Janne ideligen åt mig och Nettan.
- Jomenvisst, tänkte jag och försökte så gott jag kunde och mer än så kan man faktiskt inte göra. Det är roligt att göra något utöver det vanliga varadagslunken med sin häst. Och jag har blivit taggad. Ikväll ska det bli riktigt roligt och nog sjutton ska han få se ENERGI!

Tänker avundsjukt på Jennie som sitter så fint på Nettan och jobbar henne i nedsutten samlad trav utan att ens bli svettig. Jag flåsade som en blåsbälg efter tio minuter och efter en halvtimme såg jag ut som om det var sollampor i manegetaket. Knallröd.
- En bra grundkondition är en förutsättning för att bli en bra ryttare, mässade Janne.

Jaja. Jag ska börja promenera eller nå´t.

Jennie var och tävlade på Tjörns Ridklubb i lördags med Nettan. En Lätt C:1 som gick hyfsat. Ett litet missförstånd på ett ställe men annars riktigt bra. Delad 16:e plats av 37 starter. Klart godkänt! Om det bara fanns något dressyrprogram där man fick lov att rida lätt i traven hela tiden hade jag ställt upp direkt! =) 

 
Lätt C:1. Full koncentration.                                                           Jennie o Nettan delar på en macka

   
 Min vackra häst! =)                                        Dagens groom; maken o fadern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0