Önskelista inför Falsterbo

På fredag styr vi husvagnen mot Falsterbo Horse Show och finalhelgen. "Vi" är i detta fallet jag själv och tre tjejkompisar och det ska bli jätteroligt. En detalj i sammanhanget är att jag aldrig kört husvagn längre än från vinteridet och hem, dvs en sträcka på ca 4 kilometer. Det är liiiite längre till Falsterbo, typ sådär en 30 mil... Men det ska nog lösa sig. Jag kör ju runt med en hästtransport titt som tätt och det är boggie på den med. Hur stor skillnad kan det vara?! (Typ 6 meter i längd, säger maken och ser lite stressad ut...)

Såg i en annan blogg där bloggaren hade listat sin önskelista inför Falsterbo och den parallella hästmässan som pågår. Där stod femtioelva käcka bra-att-ha-saker och jag blev lite inspirerad. Min lista omfattar dock inga prylar:

1. BRA VÄDER!!!! Åtminstone på lördagen. Snälla någon, ordna det!!
2. Inte för mycket vind på vägen dit och hem. (Jobbigt att köra husvagnsekipage då.)
3. En VANSINNIGT enkel plats på campingen av modellen "drive through", så jag slipper backa och snurra i onödan.

Det räcker för mig. Om jag sedan springer på en gratis dressyrsadel, ett par gratis shortchaps, ett par nya - gratis! - ridskor och kanske några nya snygga - och gratis! - ridbyxor, så gör det ju inget förstås... =)

 
(Bildkälla: www.falsterbohorseshow.com)


Kommentarer
Postat av: Bodil

Tack för igår! Det var gott och trevligt.

Du får väl öva hemma, backa på eran gårdsplan när hästtransport, bil och div saker står där. Det tycker jag är perfekt. =)

// ~~

2008-07-15 @ 13:12:19
URL: http://bodil71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0