Ambitionen fanns iallafall...

Tänk glasveranda. Tänk mycket vitt tillsammans med gråa toner. Korgstolar. Tänk zink. Tänk murgröna i zinkkrukor på vitmålade fönsterbräden med solen sirlande mellan de skira bladverket. Så tänkte jag för någon vecka sedan.

Så här ser det ut nu:



- Ska inte de här ha lite vatten eller nå´t...? undrade maken förvånat och petade på mina till eterneller förvandlade murgrönor.
- Det är nog för sent för det, är jag rädd. Komposten verkar vara ett väl avvägt alternativ...

Jag inser att inredningsdrömmen har torkat bort. Som vanligt. Visserligen på rekordtid den här gången - det tog bara en knapp vecka! - men ändå. Nåväl, ambitionen fanns ju och det är väl gott så. Jag får återgå till mina pelargoner. De verkar vara något svårare att ta död på. =(

Kommentarer
Postat av: Bodil

Sådana blommor har jag också haft, men jag har börjat ett nytt liv när det gäller blommor. Tyvärr så går det inget vidare alltid. Just för tillfället har jag kastat bort gamla och köpt nya.

Kram Bodil

2008-06-27 @ 17:44:04
URL: http://bodil71.blogg.se/
Postat av: Ing-Britt G

Jag tror blomsterhandlarna tar in svaga krukväxter för annars skulle de ju inte ha någon omsättning...Jag menar...om du kunde hålla liv i dina krukväxter...så skulle du ju inte behöva springa där en gång i månaden för att få en grön, skir touch...eller hur? Pelargoner tar man ju lätt skott av själv så där blir det nog ingen större vinst för dem men murgrönan...vem tar skott på den?

Så deppa inte...det är helt klart inte ditt fel...men det kan ju ibland vara bra att vattna...PS.Jag lever inte som jag lär DS.

Ha en skön helg!

Kramar,

Ing-Britt

2008-06-28 @ 09:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0