Bamse i Vilda Västern

- Snälla mamma. Kan inte du läsa för mig?
- Men mamma hänger ju tvätt...., började jag och kom sedan av mig. Vad är viktigt i livet? Att hänga tvätt, dammsuga och arbeta eller att min snart 8-årige son får en kvällssaga för en gångs skull läst av sin mamma? (brukar ofta vara storasyster som tar hand om den biten.)

Nicke stack och borstade tänderna (jaaa, jag vet att man ska borsta tänderna på dem eftersom de små stackarna inte klarar av det själv, men vad sjutton. Tänderna sitter fortfarande kvar och det är ju mest mjölktänder så vad sjutton...) och jag hängde upp de sista kalsongerna. Sedan kröp vi ner i min säng och valde bland böckerna. Det blev "Bamse i Vilda Västern".  Och så läste vi. Tillsammans. Så mysigt det blev. Varför gör vi inte så här oftare??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0