Jag checkar av dem alla!

Läser i ledaren i senaste Vi i Villa att det finns ett kinesiskt ordspråk som lyder: "Innan du dör ska du ha fött ett barn, skrivit en bok och byggt ett hus." Jag ler en aning och konstaterar att jag faktiskt kan bocka av dem alla! Känns skönt.

Idag gör jag sista insatsen på projekt MASTODONT, sedan är det bara faktureringen kvar. Jag gillar att fakturera. Igår hade jag planeringsmöte med en kund i Göteborg. Missade den lilla detaljen att det var studenttider vilket innebär trafikkaos i stan. Lägg därtill en olycka på E6:an i norrgående som gjorde att det var timslånga köer. Gjorde ett försök att ta mig hem bakvägen via Torslanda istället. Gick sådär. En sträcka som i normala fall tar en knapp timme, tog i går närmare tre... Idag ska jag in till Göteborg igen för ett planeringsmöte med en annan kund men då ska jag inte hem direkt. Ska gå på Konserthuset och lyssna på vacker musik tillsammans med min dotter och min kusin. Ska bli riktigt, riktigt trevligt!

Nu ska jag arbeta! Sedan duscha. Sedan åka. Ska försöka hinna titta in till ridsportaffären i Kungälv också. Vi måste ha en dressyrsadel. Så det så.

//

Kommentarer
Postat av: älinpälinälinpälin

:) www.flowersarebeautefulsoareyou.blogg.se

2008-06-04 @ 08:21:56
Postat av: Bella

Vad härligt det låter att bli färdig...det blir liksom aldrig jag...har hamnat i ett ekorhjul...köpa, frakta, sälja, frakta, köpa... jag gillar inte fraktandet! Sitter och väntar på köpedokument som skulle varit här för flera veckor sedan, containern står i hamn, kan inte ta ut den, jag får straffavgifter för att min leverantör inte sköter sitt jobb, grrrrr! För att inte tala om fraktbolaget som packade elakt och istället för en fraktavgift på 20 000 kr debiterade de mig 37 000 kr, vad är det för fel med att använda sunt förnuft? ringde jag och frågade...isolerar mig snart genom att flytta till en öde ö (finns det sådana) och skriva en bok...sen kan jag väl också bocka av ifrån den kinesiska listan... Hur var Jennys avslutning?

När går du på semester?

Kramelikram,

Ing-Britt

2008-06-16 @ 08:47:34
URL: http://dromochvision.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0