Borde slipa taklister...

Det är tisdag kväll. Maken sliter i nybygget, dvs mitt blivande arbetsrum som jag så desperat vill ha färdigt. Köket svämmar över av disk och tvättmaskinen borde hängas, eller rättare sagt, dess innehåll borde hängas. Jag har bokföring att fixa och en artikel som borde ha skrivits idag men som jag tänkte ta tag i ikväll. Då säger maken att jag får ta och gå ner i garaget och slipa lister ett tag. Ingen diskussion. Och här sitter jag och knappar på datorn istället. Suck. Nu fick jag dåligt samvete. Kan inte han fixa mitt arbetsrum utan mig liksom... ?

Ja ja, jag får väl gå ner till garaget då...

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag känner alltför väl igen det där dilemmat. Den där datorn är som en magnet som nästan låser fast en långa stunder. Speciellt när man har en massa annat omkring sig ;o) Ha en bra dag!

2008-03-26 @ 08:08:23
URL: http://ordochbild.blogg.se/
Postat av: Ing-Britt G

Man borde så mycket... sitter här och känner mig stressad. Min efterlängtade container (den som skulle kommit 1 januari kommer nu 1 april) kommer precis när vi bokat lillsemester till fjällen, söndag - torsdag, gissa vem som får stanna hemma och ta emot? Jag vill såklart ta emot för att ha full koll på att allt är som det ska. Vi ska ju både till Stockholm och Skåne med trädgårdmöbler till ÅF. Allt måste klaffa, min skräddare skall ju hinna sy dynor och sedan måste ju allt förberedas för Liseberg och trädgårdsdagarna där, hjälp, jag blir stressad. Jag har förberett men när allt händer kommer ändå stressen. Jag tänkte gå upp och måla två vitrinskåp vita men jag får nog fylla i alla ulldokument istället, ett digert jobb kan jag lova men jag tjänar ju en 5000 kronor på att göra det själv.
Du snögubbe ute på vidderna, smart med bok i öronen, såg för min inre syn hur du snubblade omkring med en bok i nävarna där ute på vägarna. Jag tänker på er och Miri, kramar,
Ing-Britt

2008-03-27 @ 10:27:32
URL: http://dromochvision.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0