Företagarpanel

Deltog i en företagarpanel igår. Ett tjugotal kvinnor som startat företag nyligen eller som är på gång att starta var inbjudna att lyssna till några glada kvinnor som varit igång ett tag. En av de glada kvinnorna var jag. Jag var tveksam till att ställa upp först men det var riktigt trevligt. Och spännande! Så många anledningar det finns till att man faktiskt startar eget.

Jag minns hur spännande det var att sitta med idén om att starta, men ännu inte riktigt våga ta steget. Allt funderande, pirret, oron men ändå lyckokänslan och övertgelsen om att det var det enda rätta. Om några veckor firar jag sex år som egenföretagare. Inte klokt vad tiden går fort. Att säga upp mig från min fasta anställning på ett dataföretag "nära mig" är det bästa jag har gjort. Absolut. Det har sina ups and downs men så längen upsen komemr oftare än downsen så är det värt det!

//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0