Den goda moderns taktik funkade...

Lördag förmiddag
- Har du avanmält mig till clear rounden i morgon?
- Nej, tänkte ringa nu.
- Ähh, du kan väl vänta lite. Jag funderar...

Lördag lunch
- Tror du att jag hinner lära mig programmet tills i morgon?
- Vi kan ju åka bort till stallet senare och se vad du kommer ihåg så får du väl känna efter hur det känns?
- Okej, bra idé. Så gör vi.

Och naturligtvis lärde sig ungen det nya LC:1-programmet på en halvtimme. Så i morse stod jag och knoppade man för första gången i mitt liv. En spännande upplevelse som fortfarande känns i fingrarna. Fast Jennie påstod att en del knoppar mer påminde om hemmorojder. Dumma unge. Som väl var så var det ju inte mina knoppar som skulle bedömas utan Jennies och Nettas ritt, vilken gick alldeles strålande!! 69,26% och rosett. Om det varit tävling hade de vunnit klassen. Jag blir så jäklans stolt!!!

Nu ska jag packa böcker som maken ska ha med sig till Posten i morgon. Jobbigt att driva bokhandel också... (www.kontorsboken.se)

God kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0