Får en ansvarsfull tonårsförälder vara trött?

I högstadiet där min dotter går har man av tradition alltid ordnat avslutningsfest för sjuorna och åttorna. Det har varit hemliga resor med aktiviteter, tävlingar av olika slag, disko och det hela har varit väldigt populärt. Avslutningsfesten för niorna brukar vara en mer separat historia och sedan ett par år tillbaka anordnar inte skolan denna utan det ligger på oss föräldrar, med barn i nian, att se till att det ordnas något. En trevlig tanke kanske men det uttrycks från skolledningen på ett vis som mest gör mig arg. De kräver i princip att vi gör något. Informationen - eller snarare kravbrevet - kom dessutom inte förrän i förra veckan och nu har föräldrarna börjat vakna och telefonen börjat ringa. Avslutningen är om tre veckor...

Är det ett hållbart argument att man är så trött så man helst vill gömma sig? Att orken är borta och att jag denna enda gång helst åker snålskjuts på några andra entusiastiska föräldrar som orkar engagera sig? Ge mig en konkret uppgift och jag löser den men jag varken orkar eller hinner sitta med i planeringsmöten och tycka en massa och vara social.

Får en normalt sett ansvarsfull tonårsförälder vara trött och helt enkelt begära en time out? Please..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0