Nedräkning

I år går Jennie ur 9:an och mycket av det som görs just nu handlar om "sista gången". I kväll var vi på Ellös skolas vårshow. Med sång och musik samlas elever och lärare och bjuder in till en härlig show. En del år är bättre än andra och i år tror jag faktiskt att man nådde all time high. Det var sista gången som Jennie uppträdde på just den scenen och hennes Bonnie Tyler-låt rev ner långa och starka applåder. Mammas gumma är duktig!

Snart är det dags för lärarmiddag och avslutningsfest. Sista lektionen och sista allting på Ellös skola. Lite vemodigt tycker jag allt att det är, men Jennie bara längtar till något nytt och ser verkligen fram emot att få börja på gymnasiet.

Det är väl mamma som blivit sentimental på äldre dagar antar jag. Äldre förresten, visst är det konstigt att jag har en dotter som är mer än 16 år? Känner mig som knappt 25 själv. =)

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hejsan!
Ville bara meddela att du just nu kan vinna en tialott på presentarkivet.se om du letar noga under ALLA flikar och hittar bilden på skraplotter!

2008-05-29 @ 09:59:13
URL: http://presentarkivet.se
Postat av: Mia

Ja du, jag känner igen vart enda ord du skriver ;o) Man ser hur barnen växer upp och kommer allt närmare vuxenlivet, medan man själv harvar på som om man vore...jaaa, 25, 26 år så där(med undantag för vissa krämpor). Visst är det knepigt!?
// Mia

2008-05-29 @ 21:10:14
URL: http://ordochbild.blogg.se/
Postat av: Ing-Britt G

Gooood mooorgon!
Hämtade dottern efter niornas avslutningsfest igår...kvart över tolv, gäsp...De hade lyckats hålla platsen hemlig för eleverna och det enda de visste var att de skulle åka buss. Det blev Gullbringa golfbana med grillspett, potatissallad och Cheesecake till efterrätt. Efter det kom ett Jörlanda rockband och spelade. Claras kommentar..."Det blev inte så tråkigt som jag trodde..."
Hon är less på Stora Höga och ser framåt mot tiden på Nösnäs...
Jag drar till Stockholm på lördag...det blir "full fart spar tid" tema...
Kram,
I-B

2008-05-30 @ 07:33:36
URL: http://dromochvision.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0