Oh så duktiga de var!

I natt har jag sovit gott. Nu är det över. Tävlingarna igår gick riktigt bra och med tanke på att det var Jennies och Nettans första "riktiga" tävling  så är vi helnöjda. Vi var förväntansfulla och glada igår morse när vi åkte till stallet, hästen hade skött sig exemplariskt under natten och varken sovit i bajs eller pillat upp sina knoppar, så vi åkte en halvtimme tidigare än vad vi egentligen hade tänkt, och då hade vi ändå tagit till med rejäl marginal. Vilken tur att vi gjorde som vi gjorde...   För när vi kom till tävlingsplatsen visade det sig att de låg en aaaning före i tid.... Den preliminära starttiden vi fått hade ändrats från kl 13 till strax före 12! Hur fasen kan man räkna så helfel!!! Hästen stod då kvar i transporten så jag ilade ner till bilen och försökte att inte verka hysterisk när jag sa att vi nog ska ta och lasta ur nu.... =)   

    

Det blev lite stressigt och framridningen blev väl sådär men det såg fint ut ändå. Tyvärr "dog" hästen inne i ridhuset i kombination med att hon blev lite rädd och spänd för dressyrstaketet i början men det vi hade haft problem med under veckan och tränat på, funkade problemfritt och hennes ökade trav var helt otrolig. Procenten blev väl inte skyhöga men med tanke på att det var första gången vi var iväg och vårt mål bara var att få allt att klaffa så är vi jättenöjda. Och de var så fina så jag blev alldeles varm i hjärtat.  

Bilden nedan är tagen alldeles efter avslutad ritt. Nettan har bajs på hela bakbenen. Hon blev så rädd när hon skulle ut ur ridhuset så hon hoppade och bajsade på en gång. =)

image55

Vi åkte hem innan hela startfältet var klart men det såg ut som om de skulle hamna någonstans i mitten av listan. Inte illa i ett startfält på 41 starter tycker jag.

Idag är jag barnvakt och försöker arbeta samtidigt. Vi får väl se hur bra det går... =)

 

Kommentarer
Postat av: Mia

Kul att det gick bra i Munkedal. De ser så nöjda och fina ut på bilden ;o) Ha en härlig helg!
// Mia

2008-05-03 @ 08:32:44
URL: http://ordochbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0