Övar på att vara god mor

- Hur ska du göra på söndag med den där clear rounden på klubben. Ska du vara med?
- Nja, jag vet inte. Det är ju ett nytt program och jag hinner inte lära mig det på en dag mamma.
- Men det var ju det dressyrprogrammet du började plugga in innan du kom på att du skulle tävla LC:2 först. Tror du inte att LC:1 sitter kvar i huvudet?
- Kanske, men jag är lite trött....

Det är nu jag övar på att vara en g o d  m o r  och inte hetsa min dotter bara för att JAG tyckte att det var så himla roligt igår på tävlingen. Helst vill jag vråla till ungen: NU ÅKER DU TILL KLUBBEN FÖR DU ÄR ANMÄLD OCH JAG VILL BASKE MIG SE ATT DU RIDER BRA SOM F-N!

Istället säger jag milt:
- Ja, du gör precis som du vill. Åk du till fotbollen så pratar vi mer om detta i morgon. Hej hej.

Jag är en god mor. Jag är en god mor. Jag är en god mor. Jag är en god mor....

=)

PS: resultatlistan från igår har publicerats på nätet. De blev 23:a av 41 startande. Tycker jag definitvt är VG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0