Reklamation av garderober

Vad jag än tar ut ur garderoben så är det antingen:
A/ För trångt!
B/ Svart eller fult i största allmänhet
C/ Urtvättat och trist
D/ Har sett det förr (herregud, när köpte jag kläder sist egentligen? Det mesta i textilväg tycks inhandlas till barnen eller hästen...)

När det gäller storleksproblemet är jag övertygad om att det är fel på garderoberna. Allt tycks ju krympa där inne. Jag tror att en reklamation till HTH som en gång levererade dessa garderober till oss, vore på sin plats. Och varför i all sin dar är i princip ALLT i garderoben svart eller brunt?? Man kan ju bli deprimerad för mindre. Dags för klädröjning!! Vilken dag som helst ska jag ta tag i det. Tills dess sitter jag här i mysbrallan och slafströjan och tackar en högre makt för att jag har det så lyxigt att jag bara kliver över tröskeln från hallen in på mitt kontor. Den stackars brevbäraren som kommer farande på gårdsplan och tutar var och varannan dag och vill lämna post och tidningar (tack och lov inte "handtag, famntag, klapp eller kyss!", för han är ingen direkt skönhet, den rare skånske postiljonen...) undrar nog vad jag är för en slapp människa. Han har nog aldrig sett mig i normala kläder och med kammat hår... De dagar jag ser sådan ut är jag liksom inte hemma! =)

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, det där med garderober är ett hemskt fenomen ;o) Jag fick nästan panik när jag, efter lång sjukskrivning, plötsligt skulle vistas bland folk igen och innehållet i garderoben var allt annat än bra. Känner att jag inte har hunnit ikapp med dessa nya inköp än. Hittar sällan nåt jag vill ha. Ha de gött!
// Kram Mia

2008-05-07 @ 18:05:58
URL: http://ordochbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0