Vilse

- Hmmm, Amanda... Vet du åt vilket håll vi ska nu?
- Nä, Jag har igen AAANING. Jag har aldrig ridit den här vägen.
- Ajdå. Och många träd är det... Likadana ser de ut också. Inte bra.

Jennies klasskompis Amanda är delfodervärd på stora Ville i vårt stall och igår förbarmade sig denna 16-åring över tanten, dvs mig, och lät mig och Nettan följa med ut i skogen på en ridtur. Jag föreslog en väg som det var länge sedan jag red, men hade ingen tanke på att skogen inte skulle se ut som jag mindes den. Och lokalsinne kan jag knappt stava till. Spännande.

Jag slog en signal till dottern och försökte beskriva hur det såg ut. Hon har lokalsinne som en örn och hittar fram överallt.
- Men maaaaamma. Du är ju värdelös ju. Ta höger direkt efter gärdsgården så känner du nog igen dig.
- Ööööhhh, gärdsgård...? Ser typ bara träd... Många är dom också.

Vi var bara vilse tio minuter och red lite fel ovanpå det och fick vända, men till slut såg vi hästspår i skogen. Hurra! Vi följde dem och vips, så kände jag faktiskt igen mig. Det blev en lite längre tur än vad vi tänkt oss men det var en skön kväll och hem kom vi ju till slut. Stackars Amanda som hade bråttom hem för att plugga historia till mastodontprovet tjejerna har idag. Och så släpar tant Anna med henne ut i skogen och rider vilse. Det går utför med ungdomen. Det vill säga mig alltså. =)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ha en bra dag =)

2008-05-08 @ 08:18:31
URL: http://wlisa.blogg.se
Postat av: Bodil

Men Anna då! Göra så mot stackars oskyldigt barn. Hoppas att du och Nicke var till Liseberg och hade kul.
Kram Bodil

2008-05-11 @ 21:38:14
URL: http://bodil71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0