Första snön och "bra jobbat"

Igår kom första snön till Orust. Den kom i form av små runda mjuka kulor. Såg nästan ut som hagel fast ändå inte. Jag gillar inte snö. Snö ska man ha på julafton och på sportlovsveckan, lokalt över Sälen där vi brukar befinna oss då. Därutöver kan det kvitta. Snö är kallt, blött och jobbigt. Basta. Och bor man på västkusten är snö sällan vitt. Snö brukar vara en svartbrungrå slaskig massa. Det kan jag vara utan.

I onsdags kväll red jag lektion. Tyckte själv att det gick sådär, men J var positiv till både mig och hästen. Undrar om han slagit sig eller om han hade dåligt samvete för hur han var vid senaste lektionen? Nåväl, jag suger i mig och jobbar vidare. Igår kväll samlades vi för krattning av vallar i paddocken och saltning. Tyvärr räckte saltet bara till stora mittvolten, men det får duga så länge. Ska se om vi kan få tag på STOOOOOR säck salt via min kompis lantbrukaren. Mer ekonomi och mer långvarigt än det duttandet vi höll på med igår.

Nu ska jag gå och sätta på kaffe!

//

PS: Jag är med i en utlottning av fina grejer hos Vitt hus med vita knutar. Kolla hennes blogg! En härlig inspirationskälla.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Ing-Britt G

Ligger något vitt på marken här med...men det är OK...det är halkan jag bävar för...jag har förvisso vinterdäck men jag har snurrat ett varv med bilen ändå...

Vill bara önska trevlig helg till familjen!

Kram,

I-B

2008-11-21 @ 08:23:17
URL: http://dromochvision.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ligger något vitt på marken här med...men det är OK...det är halkan jag bävar för...jag har förvisso vinterdäck men jag har snurrat ett varv med bilen ändå...

Vill bara önska trevlig helg till familjen!

Kram,

I-B

2008-11-21 @ 08:24:05
Postat av: MiaMaria

Lycka till Anna!

MiaMaria

Postat av: Bodil

Tack Anna för rösten, hoppas att resten av din familj också röstar på brorsdotter/kusin.

Kram:)

2008-11-21 @ 15:06:48
URL: http://bodil71.blogg.se/
Postat av: Lallis

Det ligger inget alls här på vår mark. Jo, lite vitt men det är bara halt. s

Ha en fin helg.

Kram lallis

2008-11-21 @ 20:12:20
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: Mia

Hos oss kom det bara några små korn...men vi har lite frost ;o) Roligt att läsa om framgångarna med ridningen. Jag ska nog hälsa på Harald snart och pussa på hans mjuka mule. Kan sakna det ibland ;o)

Ha det så gott!

// Kram Mia

2008-11-23 @ 20:45:47
URL: http://ordochbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0