Nervösa magmuskler

Ikväll är det dags för ridlektion igen. Huga! Är lite pirrig faktiskt. Fånigt, eller hur? Men nu var det faktiskt ett tag sedan sist. I onsdags var jag ju i England och onsdagen dessförinnan hade vi teori. Å andra sidan har jag varit en flitig ryttare på hemmaplan och om jag får säga det själv så tycker jag faktiskt att det har skett en positiv förändring i min ridning på bara ett par veckor. Vi får väl se om den kära J tycker detsamma...

I övrigt har jag drabbats av nervösa magmuskler. De skriker i protest efter flera dagars intensiva träningspass i paddocken i nedsutten trav (min akilleshäl som bekant!).

Återkommer med rapport i morgon. Nu ska jag arbeta!

/Anna
Läs även andra bloggares åsikter om magmuskler, häst, ridlektion

Kommentarer
Postat av: Veronica Johansson

Jag läste någonstanns ett inlägg från en tränings coach för människor att det där med ridning inte ger någonting varken konditionsmässigt eller styrke mässigt om man inte tränade på elit nivå.



Snacka om att inte vet vad hon pratade om. Förmodligen har hon aldrig suttit på en häst över huvudtaget heller.

För visst känns det både här och där för det mesta efter ett ridpass oavsett svårighets grad... Hoppas träningen gick bra :)

2008-11-19 @ 19:42:59
URL: http://blogg.stallvm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0