En bra helg

Så var helgen över och det är måndag morgon igen. Det har varit en bra helg. I lördags var det tävling i Ljungskile och en dag som inleddes med regn och rusk slutade i uppehåll och ganska skönt höstväder på ett väldigt välorganiserad tävling. Rent tävlingsmässigt gick det väl sådär och Jennie var definitvt inte nöjd efter Lätt C:n. Efter att ha haft en kanonframridning där Nettan såg jättefin ut, dog hon alldeles ute på banan och lyfte knappt på fötterna i geggan.  Det var blött och lerigt överallt och att ha putsat benen på sin vita häst, visade sig snabbt vara "overkill". Kolla Nettans ben!



Hur som helst så blev det blygsamma 61.48% i Lätt C:1. I Lätt B:1 var målsättningen att få högre procent än förra helgen och det klarade hon. Det blev fullt godkända 60% och en Nettan som klev på ganska mycket bättre än i första klassen, även om det som vanligt stod "mer energi önskvärt" i protokollet. Vi har ingen koll på placeringarna men gissningsvis någonstans i övre halvan på Lätt C:n och en bit ner i den under halvan på Lätt B.n.

I går var det söndag och flitens lampa lyste hos Carlssons. Städning, tvättning, brödbak, en sväng till Torp för mathandling, hämtning av lagade smycken som legat ett tag samt inhandling av lite fräscha skönhetsprodukter till undertecknad. minns inte sist jag köpte ny mascara.... Kom hem, käkade lunch, Jennie satte sig och pluggade och jag och Nicke åkte till stallet och grejjade ett par timmar. Jag fick till och med ridit en sväng. Kom hem lagom till världscupen i hästhoppning från Oslo på TV, dog i soffan och kollade på tjusiga hopphästar (men ingen såg lika snäll ut som Nettan!) lagade middag och umgicks med familjen. Häpp! Sicken helg!

Nu ska jag arbeta!!

Läs även andra bloggares åsikter om tävling, ridning, helg

Kommentarer
Postat av: Annika

Hur hann du med allt det på en söndag? Jag blir alldeles matt... Vi kollade Lukas hockeynederlag och däremellan webbade jag, så ansträngande så att jag redan längtar till när jag får krama kudden ;-)

2008-10-13 @ 15:30:10
URL: http://annikagrundberg.blogg.se/
Postat av: Mia

Det låter som att din helg var intensiv men rolig. Själv vilade jag hela söndagen. Börjar nog bli för gammal för sena fester och god dryck ;o)

// Kram Mia

2008-10-13 @ 17:05:24
URL: http://ordochbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0