Mount Everest i min soffa

Nej nej nej. Jag har inte lagt ridstövlarna på hyllan till förmån för bergsbestigning. Det är högen med ren tvätt jag syftar på. Ingen har haft tid att ägna sig åt denna på en vecka snart och nu börjar det sina i skåp, lådor och garderober. Blev uppringd av en tvättmedelssäljare igår kväll. Trevlig grabb som kunde erbjuda allt i tvättmedelsväg och dessutom lite såpa och annat smått och gott.

- Har du någon som tar hand om min tvätt så slår jag till direkt! sa jag.
- Njaaee, de är så svårt att paketera gossarna på ett bra sätt. Det kan bli vissa leveransbekymmer, påstod killen i andra änden av luren.
- Hör av dig när ni löst det. Jag lovar att handla!

Man kan alltså ta sig till månen men inte få hemleverans av tvättomhändertagande man i sina bästa år. Konstigt.

//
Läs även andra bloggares åsikter om tvätt, mount everest

Kommentarer
Postat av: Annika

hghjfkgffily

2008-10-15 @ 11:15:58
URL: http://annikagrundberg.blogg.se/
Postat av: Annika

Om du finner en tvättman så klona honom och skicka en till mig. Jag slant på tangenterna nyss, förlåt! Annika

2008-10-15 @ 11:17:54
URL: http://annikagrundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0