Rapport från fettblobban =)

Idag känner jag mig inte alls lika eländig som igår. Bara lite. Tog en promenix i morse. Hann iväg innan regnet kom. Just nu öser det ned på utsidan. Jag sitter här inne i värmen med mysbralla och slappiströja. På något sätt känner man sig inte alls lika tjock i brallor med resår... =) Har ett strikt arbetsschema idag som jag hittills har hållt perfekt. Oj vad jag ska producera! Och så ska jag betala leverantörsfakturor och moms och sån´t där trist. Det är kul att vara egen företagare när pengarna ploppar in på kontona, men ack så trist när man inser att hälften och mer än så ibland, ska ut direkt igen.

I morgon ska Nettan och Jennie på tävlingar i Ljungskile. En LC:1 och en LB:1 igen. Betydligt fler starter i morgon än förra helgen och troligen också större konkurrens, men det ska bli väldigt roligt iallafall.  Det spelar inte så stor roll om det blir rosetter, bara vi känner att vi gjort vårt bästa när vi åker därifrån. Tävlingarna går troligen på utomhusbana (beror på vädret) och då kan det gå lite hur som helst. Med en häst som inte bryr sig om stora traktorer med gödselspridarna utfällda en halvmeter ifrån hennes bakben, men som kan sprätta iväg för små osynliga gröna gubbar eller bajsar på ridbanan, så vet man aldrig. =) Ikväll är det stallpyssel som gäller. Jennie och Nettan ska rida igenom programmen ordentligt och sedan ska Nettan tvättas och knoppas och vi ska packa inför morgondagen. Klockan ringer vid humana halv sju i morgon bitti men det är ändå skönt att ha allt så klart som möjligt.

Nu ska jag arbeta!

//
Läs även andra bloggares åsikter om banta, tjock, rida, hästar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0