Visst e det konstigt...

Att ringa en veterinär och fråga om råd eller diskutera något är svårt. Det slutar ALLTID med att de säger: "Svårt att säga. Jag måste komma och titta." Och vips så ser man hur en tusenlapp bara försvinner. Missförstå mig rätt. Naturligtvis ska hästen ha den vård den behöver, även om det kostar pengar, men visst är det konstigt att man aldrig bara kan få ett råd rakt upp och ned?

Så nu sitter jag här och väntar på att telefonen ska ringa för att få veta om de kommer ut idag eller i morgon, eller kanske inte förrän på måndag. Jag som bara ville ha tips på någon bra salva...

Läs även andra bloggares åsikter om veterinär

Kommentarer
Postat av: Veronica Johansson

Allt för att käna pengar typ. Nä men det borde finns mer rådgivning via telefon när det gäller veterinärer. Vi har ju sjukvårdsupplysningen för oss människor.

Vissa försäkringsbolag har ju rådgivning hos veterinär men då ska man ha häst försäkrad hos dom också .



Ja suck för småbanrs perioden, dom är dessutom riktigt gifta när dom är små. Nu är dottern bättre men jag har lite små ont i halsen och känner mej hängig. Men förra hösten när hon var ca 8-9 mån var hon vrål förskyld och snorade som bara den. Vid ett till fälle när hon satt och gosade i mitt knä höll hon på att böka runt i famnen på mej och lyckades skalla mej och prickade med sin snoriga näsa i min mun. Jäklar vad dålig jag blev, hög feber och sängliggandes i en vecka. Deras bakterier är inte att leka med. he he

2008-10-17 @ 10:19:59
URL: http://blogg.stallvm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0