Hoppryttare på nolltid?

Läser på Tidningen RIDSPORTs webb att träningarna inför kändishoppningen i Globen är i full gång. Lena Bredberg, heter tränaren som enligt skribenten "ska göra hoppryttare av gänget på några veckor". Jag vill också ha en Lena som kan göra mig till hoppryttare! Sedan flera år tillbaka avstår jag att hoppa. Tycker ibland att bommar på marken kan kännas för högt. Och det är tråkigt! Man blir begärnsad. Jag minns hur roligt det var att hoppa diken, stockar och gärdsgårdar förr. Skulle vilja våga igen. Så snälla någon; Anmäl mig till kändishoppningen i Globen nästa år så att jag också kan få bli hoppryttare på ett kick. Att jag inte är speciellt känd spelar ingen roll. Jag kan väl få vara Joker? Eller var det i Melodifestivalen de hade sådana kanske...?

Nåväl, är det bara det som det hänger på så kan jag väl sjunga en snutt sittandes i sadeln. Fast å andra sidan har jag inga tävlingsnerver så kanske inte Globen är det mest lämpliga för en come back i hoppeliten...

// Läs även andra bloggares åsikter om Tidningen Ridsport, ridsport, hoppning, melodifestival

Kommentarer
Postat av: Veronica

Ja du jag känner igen mej. Jäklar vad man fegat ur efter man fått barn. Innan hade man inga spärrar alls kändes det som. Men det går ju att träna bort sägs det även om maninte har ambitionen att hoppa på höga höjder i fram tiden. Hittar du nån come back hopp kurs så hör av dej:)

2008-09-23 @ 20:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0