Maken har fått fnatt - bäst att agera innan det går över!

Konversation hos familjen Carlsson, kl 22.00. Onsdag kväll:
Maken: Jag har funderat på det där om att köpa gård. Vi trivs ju ganska bra här...
Jag (en aning uppgivet): Jomen hästarna och så... (Här är jag en lite försiktig eftersom jag vet att han just nu tycker att hästeriet är lite övermäktigt.)
Maken: Vore det inte bättre om vi gjorde allvar av att fråga om vi kan få köpa loss den där biten mark brevid garaget så kanske vi kan smälla upp ett par boxar och vad det nu är man behöver där? Blir defintivt billigare än att köpa en gård. Och hagmarken runt om ägs ju av släkten så det kan ju inte vara så svårt att få arrendera en bit så kusarna får ett par hagar.
Jag
(chockad): Jooo....
Maken: Och så kan vi ju samtidigt göra något skydd för husvagnen och transporten och en av traktorerna. Jag var ute och mätte förut och jag tror det skulle kunna gå. Hämta papper och penna!

Jag är stum. Nu behöver ju inte denna konversation betyda att vi verkligen ska bygga stall, men bara att ämnet ens finns på agendan hos min man gör mig lycklig!

//


Kommentarer
Postat av: Annika

Kan vi sammanföra din man och min? så kanske din makes positiva inställning till stallbyggnad kan smitta över på min. Jag får jobba hårt bara för att få köpa en häst som ska inkvarteras flera kilometer hemifrån...

2008-09-04 @ 17:27:01
URL: http://annikagrundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0