Aj aj aj. Nu får det räcka.

Jag är hemskt ledsen, kärra bloggläsare, men eftersom resten av familjen inte orkar med mitt gnällande längre så är jag tvungen att gny lite här på bloggen istället. Minnesgoda läsare vet att jag drabbades av nackspärr för en dryg vecka sedan. Inget roligt alls. Det blev bättre över helgen men slog till igen i måndags fast lite längre ner. Varje gång jag sätter ner höger fot i backen känns det som om någon kör en kniv mellan skulderbladen på mig. Hur länge orkar man gå så?!

Igår fick jag nog och slog upp närmsta naprapat på eniro.se. Eftersom jag numera är en hårt arbetande projektanställd människa som dessutom just då befann mig på min arbetsplats, dvs på Tjörn, kände jag att tiden inte räckte till för ett besök hos min vanliga kotknackare, Din Naprapat Marie-Louise i Stenungsund. Synd, för henne litar jag på i alla väder och har gjort i flera år. Jag ringer henne med ojämna mellanrum och hon har alltid lyckats få ordning på min lekamen. Denna gång var jag dock tvungen att hitta någon på närmre håll. Och 500 meter från kommunhuset i Skärhamn får man nog ändå tycka är väldigt nära när man själv befinner sig inne i kommunhuset... 

Ingen skugga ska falla över denne tystlåtne och något stressade Tjörnbo. Han var säkert duktig men inte var han som min Marie-Louise inte! Dessutom kastade han sig över mig med läskiga ackupunkturnålar!

- Ajdå, jag har aldrig fått ackupunk....

Ooops, så satt första nålen över skuldran någonstans. Så kan det gå när man klär av sig halvnäck inför främmande karlar! Man vet aldrig vad som väntar!

Låsningen är kvar, värre än tidigare. Maken hävdar att mitt förvärrade tillstånd kan bero på att jag igår stoppade i mig en näve med värktabletter och tog hästen med på en timmes träning för instruktör. Kan det vara möjligt?!

Maken har nu ägnat en god stund åt masserande av äkta hälfts skulderparti och ta mej sjuttsingen om det inte känns lite bättre. Samme make menade att om jag vände mig om åt andra hållet, dvs med framsidan uppåt, så skulle säkert massagen göra ännu större nytta. HA! Som om inte jag vet vad som kan hända om man klär av sig halvnaken inför karlar!

//
Läs även andra bloggares åsikter om nackspärr, naprapat, massage, naken

Kommentarer
Postat av: Annika

Stackars dig!

2009-04-03 @ 08:06:47
URL: http://annikagrundberg.blogg.se/
Postat av: Mia

Det där med stela och värkande muskler vid skulderbladen har jag varit med om några gånger. Sist gång var jag hos min läkare och hon vred och knäckte, vilket gjorde susen. Bakgrunden till dessa spänningar kan ju vara många och olika men för min del hänger det tydligt ihop med stress. Så avslappning är att rekommendera ;o)

Sköt om dig! // Kram Mia

2009-04-05 @ 09:49:36
URL: http://ordochbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0