En blöt historia

Nyårsaftonen blev synnerligen blöt. Men inte riktigt på DET viset även om det inmundigades både champagne och vin. Var hos Kicki-kompisen på andra sidan ön där det bjöds på trerätters, kaffe och vedeldad tunna med 39 grader i vattnet och 7 minus i luften. Jag har badat mycket tunna i mitt liv men det här var en riktig höjdare! Vi gick i baljan vid 22-snåret och klev inte ur den förrän framåt 02.30. Eftersom ingen ville gå ur det varma vattnet hade vi lite dålig koll på exakt när tolvslaget var, så för säkerhets skull firade vi några extra gånger. Fniss.

        
Kl. 02.30 090101.                  Russinfot efter 4,5 timme i badet...

På nyårsdagen vaknade vi till gnistrande solsken och rimfrost. Ute vid baljan syntes spår efter nattens firande och vi fick börja med att bryta loss våra "badmössor" från backen. Har ni sett en stelfrusen toppluva någon gång? De ser rätt kul ut. Tog en härlig promenad i vinterlandskapet och smög oss hem fram på dagen via mina föräldrar för att hämta sonen. Hemma hos oss hittade vi tre fnissiga tjejer som ägnat förmiddagen åt att städa vårt hem efter dotterns nyårsfest. Alla nöjda och glada och inte ett spår av annat än coca cola. Undrar om hon tror att vi är dumma på riktigt...?

Nu längtar jag efter lite vardag. Och så vill jag ta bort tomtarna. Har börjat smygavtomta hemmet. Maken tycker nämligen att man ska ha jul i huset åtminstone till tjugonda Knut. Jag vill ha bort allt den 1 januari.... Vi satsar på en kompromiss. Advenstljusstakarna brukar få stå kvar en bra bit in i januari men allt annat ska bort. Nu vill vi ha vår!!!

Gott nytt år till er alla!


Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, jag håller med dig. Nu ska tomtarna bort och våren ska komma ;o)

2009-01-05 @ 19:26:15
URL: http://ordochbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0